Wednesday, 1 January 2014

Kasih sayang ibarat angin

Asalamualaikum ahlan wasahlan ya 2014 :) alhamdulilah meskipun 2013 merupakan tahun yg penuh dgn dugaan dari aspek cinta pelajaran keluarga ya banyak sgt namun ianya berjaya diatasi ,ya skema gaban entry ni  ya skrg masa utk serius jgn biarkan harimu berlalu dgn penuh sifat main main ingat apa matlamat kita "peroleh kebahagiaan dunya &akhirah" ya saya dan kalian semua...saya mengaku pengalaman tidak mnjadikan saya seorg yang matang malahan membuatkan saya kembali merengek seperti si kecil...

Maka tersebutlah kisah di mana pada tanggal (lupa lah pulak) bersamaan tahun 2011 disini lah bermula perkenalan saya dgn seorang hamba Allah yg digelar lelaki ,saya mengenalinya melalui kawan/sahabat :) kenal olok olok je,tkpernah tegur or whatever so on tp tanpa diduga terasa ada satu perasaan aneh ya,apa ya?suka?ya barangkali lah sbbnya sikapnya yg "aneh" mnyebabkan saya jatuh suka walhal pada waktu tersebut saya sdg pacaran sama yang lain ,tapi ya sekadar suka sahaja lah,tkambil langkah utk projek memikat jejaka tersebut pun sbb kata kawannya jejaka tersebut juga "in a relationship" lol tkmboh kacau pakwe org -.- hari berganti hari tnpa diduga saya ter rapat dgn kekasihnya ya tnpa kusedar -.- tp saya abaikan rasa suka tu sbb lepas saja mngalami patah hati saya suka ore lain -.- mudahnya saya jatuh suka,tp takdir itu mmg indah nah cinta saya ditolak puhh puhh sedih gak harus sedih tp saya kuat :p dan saya dh lupakan ore tersebut...day by day passes akhirnya saya melangkah ke alam menengah atas dengan berbekalkan keputusan pmr yg agak Ok lah saya ditempatkan di kelas science2,pada mulanya masuk ke kelas tersebut terlihat insan2 yg begitu asing dlm hidup saya yg tidak saya kenali,adakah hidup saya akan kelam?atau saya akan petak?jujur saya bagaikan burung patah sayap didalam kelas tersebut apatah lg apabila sang jejaka tersebut turut berada di dalam kelas itu ,jodoh tkkemana org ckp haha syoksendiri nya saya :p hidup yg saya sangka kelam rupanya lagi ceria dari sebelumnya ,so glad to have them in my life :) tanpa saya sedar jugak saya sudah sering bertegur sapa dengan jejaka tersebut! Namun tidaklah begitu rapat,dia jugaklah yg terjerit terlolong suruh cikgu lantik saya jd penolong ketua kelas,k saya redha :( saya tahu itu niat "pekena" katanya dia mengenali saya dari kelas skorA matematik yg kami sertai sewaktu form3 ,sir khai panggil nama saya jadi dia terdengar baliknya dia add saya di pesbuk hahaha dan tnpa saya sedar saya teradd dia di close friends kehkeh so apa dia buat semuanya masuk dalam noti saya so badd T.T hahaha lama kelamaan saya dan dia menjadi semakin rapat,dia sering bercerita mngenai exnya,aweknya blablabla -..- adakah saya jeles?kdang2lah tp saya tepisss nyahkau perasaan! Dia seringkali datang ke tempat saya ya sambil renyih& saya kerap mengatakan padanya akan kebusukan dia(act tkbusuk pun cuma aku tkbiasa dgn bau perfume/bodyspray dia so aku ckp je dia busuk) dan aku agak dia terkilan atau marah kot?sbb sejak tu dia jarang2 bertandang ke meja aku :(  tapi tklama lepastu datang balik :D tnpa aku sedaq woiwoi aku selalu main mata dgn dia dalam makmal fizik pfttt -.- haha overstupid pakwe org tu hoihoi dan ya makin lama macam makin sayang ja ,woi drpd tenaga suka bertukar ke tenaga sayang you know well kasih sayang tu angin dapat rasa tp tknampak rikkrik haih malangnya aku jatuh suka pada hak org -.- again and again siapa suruh hang main mata dgn aku?jadi tkhairan lah aku jatuh suka tambahan pulak bila balik sekolah hang asyik lambai sambil ckp bye umi bye umi ah wa malu tahu,dahla cakap cenggitu waktu hang duk dalam bas tkke malu aku?ya saya malu sya mngaku tp saya suka hagagaga kita rapat jugaklah kot ,setelah bulan berganti bulan tibalah masa utk photoshoot gambor kelas :p dan smemangnya aku tksuka bergambar sbb aku kecik nnti kena duk tepi :p hahahaha pastu dkat maghrib aku tgok fon ada text dari unknown "umie farah knp xdtg skolah,risaulah" haha hamboi sukanya kite kahkah dan aku dpt tahu itu engkau dr situ kita start text semua sampai kau ckp kau suka aku :) aku waktu tu punya takmalu pun ckp aku suka kau juga stupis again rasa nk tampor diri sendiri .hari berlalu hari sampailah tarikh 30.12.2013 aku jumpa dengan ummi hang (bertempat di semanggol) bersama adik hg & hang...kali kedua kot tu aku jumpa mak hg scra ftf tp ni first time aku salam dia :) ya ummi yg baik dan cantik :) namun aku sendiri pelik lagikan tertanya tanya siapa aku dalm hati dia?apa hubungan kita?wondering apa pun so glad to know you shazwie hazwan bin sabaruddin :) thanks for the art design !

Published with Blogger-droid v2.0.10

Thanks Dude !

No comments:

Post a Comment